dinsdag 23 april 2013

Glog on en quizen maar!


 Glog on
Als ik terugdenk aan mijn tijd op de basisschool en de middelbareschool, weet ik nog heel goed dat ik een presentatie pas interessant vond als er plaatjes in stonden, er gebruik werd gemaakt van kleurtjes en nog interessanter, als de docent filmpjes liet zien. Het gaf een leuke invulling aan de les en werkt dus aandachtverhogend. Zelf probeer ik mijn PowerPoints ook zo creatief mogelijk in te richten. Ik merk in mijn lessen dat leerlingen daar waardering voor hebben. Ook maak ik gebruik van www.prezi.com, prezi biedt verschillende layout's aan, het heeft veel weg van glogster.

Al met al, ik vond het leuk om een interactieve poster op www.glogster.com te maken. Ik zal dit middel zeker vaker gaan gebruiken. Hierbij een voorbeeld dat ik gemaakt heb:




Quizrevolution
Deze quiz heb ik gemaakt met Quizrevolution. Het is een leuke manier om leerlingen te testen op hun algemene of talige kennis. Net als glogster, is ook dit een middel om bij de belevingswereld van de leerlingen aan te sluiten. Hierbij een voorbeeld:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten