vrijdag 26 april 2013

Wikibook

Hieronder zie je een boek dat ik samenstelde met een aantal artikelen van Wikipedia. Deze functie heeft veel weg van 'animated book'. Het is net als animated book zeer praktisch om in de klas te gebruiken. Je kunt klassikaal teksten analyseren en de docent beschikt hierdoor over middelen om lesstof toegankelijk te maken.

Ik voorzie echter problemen voor mijn leerlingen, omdat het taalgebruik soms echt te moeilijk is. Daarom kan ik dit voor mijn mavo- klassen niet gebruiken. Mocht ik ooit in de bovenbouw van het vwo komen te werken, is het wat mij betreft een ander verhaal.

 Na bijna 40 minuten is het me nog steeds niet gelukt om een embed te maken. Daarom heb ik mijn wikibook in de volgende link geplaatst:  De Nederlanse taal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten